Philips 6000 series 55 PFL 6008 K/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 6000 series 55 PFL 6008 K/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

familie Kraaijenbrink 13-10-2014

Mooie vormgeving en ondanks groot beeld heel mooi en strak plaatje. Pas hier bluray 3D speler bij gekocht en je mond vat open, echt super. Hee lblij met deze aankoop.

Julianus de Graaf 15-06-2014

Heldere mooi vormgegeven TV . Glashelder op korte afstand en 100% beeld , bijna geen rand meer. Geluid is wat minder , voor een duidelijk verstaanbaar geluid ( ook bij optie "nieuws")moet hij wel boven de 30-35. Prijs- kwaliteit is gewoon top, en ja het is philips dus dat staat over het algemeen voor kwaliteit en goede service.

Ultra slim philips 26-05-2014

Mooie tv.
Erg slank design. Scherp beeld.
Mooi geluid i.c.m. de bas-box die er in zit.
( kraakt soms wel bij zware geluiden. Maar daar hebben we de dolby voor )
Menu is traag maar dat was me al verteld met de aanschaf.
Top tv!!!!!!

Heeromeister 26-01-2014

Prachtige tv,mooi beeld en geluid. 1 mega minpunt, de tv valt telkens uit en start daarna weer op of gaat op standby. Ook al een keer gehad dat de tv vastliep. De aan/schakelaar werkte ook niet. Moest echt de stekker uit het stopcontact halen

Herbie53 30-01-2014

Bijzonder en uitermate vervelend ook. Heb hier zelf met mijn 55PFL6678 (vergelijkbaar met de 55PFL6008) totaal geen last van. Tip, meldt het probleem direct bij Philips. Volgens mij geven zij gratis reparatieservice aan huis binnen de (2 jaar) garantieperiode. Als het niet te repareren is, ontvang je een nieuwe. een collega van mij heeft dit ook gedaan, zijn toestel was al buiten de garantie periode en heeft toch zonder problemen gratis een vergelijkbaar nieuwer toestel gekregen. Was voor mij een van de redenen om een Philips aan te schaffen.

lschalk 19-01-2014

heb dit toestel nu een paar maanden in gebruik ziet er erg mooi uit heeft een mooi beeld en voldoende mogelijkheden.
Het heeft maar een groot manco zo om de zoveel tijd gaat de tv spontaan uit en weer aan.
Dit gebeurd geheel willekeurig en het maakt ook niet uit wat je aan het doen bent, nu de laatste keer gebeurde het weer terwijl we teletekst aan hadden staan en een andere pagina wilde bekijken (geen reactie afstandsbediening en een spontane herstart).
Heb er al meerdere keren contact over gehad via mail en chat.
De laatste upgrade Nieuwste versie: 000.173.042.000 heeft niet geholpen dus hopen dat er gauw een upgrade komt die dit probleem oplost.
Want als deze irritatie uit de weg is geholpen is het een fantastisch mooie tv waar ik heel content mee zou zijn.
Wat betreft de afstandsbediening deze is mooi maar wel zeer gevoelig je zit gauw verkeerd bij de pijltjes toetsen en de opties,list,exit,info en oké knop.
Maar dat zou ook een kwestie van wennen kunnen zijn.

lschalk 27-05-2014

Na de laatste update werkt het nu eindelijk goed geen uitvallen meer

lschalk 19-01-2014

Inmiddels staat versie 000.173.044.000 er al op ook dit heeft niet geholpen.

Herbie53 23-12-2013

Op de site van Philips de verschillende modellen vergeleken. Voor mij voldoet een 6000 serie prima. Na het lezen van de handleiding (is te downloaden van de Philips site) zag ik op blad 1 dat er meerdere modellen in de 6000 serie zijn. De 6008 heeft 500Hz. De 6158 en de 6678 hebben net als de 7000 serie 700Hz. Bij Philips nagevraagd wat het verschil is tussen deze 2 modellen, schijnt dat de 6678 alleen via de vakhandel kanalen gedistribueerd wordt en er zou volgens Philips kleurverschil zijn in de lijst. Een standaard 55PFL6008 kost bij Mediamarkt/Saturn 1399. Een 55PFL7008 kost ruim €500,- meer! Voor dit vele extra geld heb je 3 zijdig ambilight ipv 2 zijdig en een ingebouwde Webcam. Via kieskeurig zag ik dat Plasmavisie de 55PFL6678 voor €1269,- leverde, dus daar dit model opgehaald. De 55PFL6008 kost daar €1147,- en staat bij andere speciaalzaken ook te koop voor €1799,-. Om de een of andere reden is plasmavisie bij deze modellen niet meer in de kieskeurig "prijzen" lijst opgenomen.

Dus zelf gekozen voor de 6678 maar ook bij de 6008 een review geplaatst omdat de verschillen niet erg groot zijn en om potentiële kopers op de verschillende modellen te wijzen.

Vanaf verschillende bronnen heb ik full HD films bekeken en het beeld is echt super strak. Ook op een 30 cm afstand is het beeld superscherp. Het geluid viel mij ook erg mee. Er zit een extra bass box achter in het toestel en dat hoor je. De 6678 is superdun en ik vind de vormgeving ook superstrak.
Direct na de installatie werd er verbinding gemaakt via wifi en de laatste software binnen gehaald. Menusturing is ook snel. 3D is grappig maar zal ik niet veel gebruiken.

Had wel een issue met easylink i.c.m. de Philips blueray speler. De HDMI verbinding viel weg. Na het uitschakelen van de easylink setting in de blueray speler was dit probleem opgelost.

De Tv kan randapparatuur detecteren en dan de afstandbediening programmeren voor bv de homecinemaset. Mijn Marantz versterker (NR1601) werd herkent en als deze bijstaat worden automatisch de speakers van de TV uitgechakeld en kan je de versterker met de afstandbediening van de TV harder/zachter zetten. Als je dan de TV uitzet gaat de versterker ook uit.

Duurzaamheid heb ik een 8 gegeven omdat hier een waarde ingevoerd moet worden.

jannekelabos 29-11-2013

op 22 november naar de winkel gegaan
en daar een grote aankoop gedaan
een 55pfl6008 van Philips
een smart tv dus lang niet mis
ook geschikt voor 3d,
dus we waren er heel tevreden mee
over veel dingen waren we heel erg blij
we zetten het even voor u op een rij
de vormgeving vinden we mooi en strak
en ook ambilight stelt ons op ons gemak
we dachten dat dit kermisachtig zou zijn met al die kleuren
maar dat viel mee toen we het gingen keuren
ook de apps bevallen ons heel erg goed
veel nederlandse apps, net wat ik moet.
zoals altijd is niet alles rozengeur en maneschijn
dus ook bij deze tv zullen er een paar minpunten zijn.
zo ondersteunt de tv DTS-geluid niet
en is 3d een functie die je in de You-tube app niet ziet
de snelheid van de apps is wel wat traag
maar zolang het maar werkt zitten we daar niet mee in de maag
sint beveelt ieder deze tv aan
bij ons is deze tv met 100 euro cashback-actie naar huis gegaan
ook kunt u kiezen voor 2 gratis hue-lampen
mocht u in uw huiskamer met te weinig licht kampen
duurzaamheid is nog niet veel over te zeggen,
daar moet piet zijn oor nog maar eens over te luister leggen.

jofo44 18-06-2013

Met korting gekocht via ing. Nu is er een cash back actie. Dit is een degelijke TV. Ben zeer tevreden over de beeld kwaliteit. Zwartwaarde is mischien minder maar daar kan ik niet over vallen. Wat ik mis (en dat had ik ook met mn oude plasma) is bij bewegend camera over een festival publiek bijvoorbeeld dat het beeld niet meer super duidelijk is maar dit kan ook aan mijn ogen liggen. 3D ervaring is erg goed (met 3D blu ray)
Ik kan nog niet oordelen over de duurzaamheid

Allround reviewer1 26-05-2013

Afgelopen vrijdag knoop doorgehakt en de Philips 55PFL6008k aangekocht.
Veel reviews en forums gelezen over Samsung, LG en Philips. Uiteindelijk gekozen voor Philips, vooral vanwege design en ambilight (en natuurlijk cash back actie). De cash back actie geldt alleen als de tv wordt aangekocht bij een officiële Philips dealer, uiteindelijke aankoopprijs incl. cash back = 1280 euro .
Uitpakken, aansluiten en configureren is makkelijk . Omdat de tv enkele dagen oud is heb ik nog niet alles uitgetest. Beeldinstellingen en geluid op neutraal gezet en wat een plaatje. Films afspelen van NAS werkt perfect, maar moet nog verschillende bestands- en geluidsformaten testen (srt-bestanden worden niet gelezen).
Forumberichten (Philips tv’s 2012) over trage menu’s en vertraging bij schakelen tussen zenders ondervindt ik niet . Smart-tv gaf in eerste instantie Philips-server niet gevonden, maar na het uitvoeren van een firmware-update werkt smart-tv. Ik zal binnenkort mijn verdere ervaringen delen.

Allround reviewer1 14-06-2013

Foka, op website prijsopvraag (waarschijnlijk nu weer 100eruo goedkoper)

jiskoot 12-06-2013

Ik ben enthousiast, waar heb je hem gekocht?